Friss arculat és még izgalmasabb mérkőzések várják a futballrajongókat ősztől a jelenleg a megyei selejtezőknél járó MOL Magyar Kupa rangadóin.
Az 1909-ben indult rangos és népszerű férfi Magyar Kupa-sorozat névadó szponzora a 2020/2021-es szezontól öt éven keresztül a MOL, a hazai sportélet egyik legnagyobb támogatója. A sorozat ősszel megújult arculattal jelentkezik, a mérkőzések izgalmáról pedig az átalakított, egy mérkőzéses kieséses rendszer gondoskodik. A szezon két legjobb csapata végül 2021 tavaszán méri össze erejét a MOL Magyar Kupáért az ország legnagyobb stadionjában, és a hagyományokhoz híven a kupagyőztes képviselheti hazánkat az Európa-ligában.
„Az ország és a régió egyik legnagyobb és legsikeresebb vállalata, a MOL, névadó szponzori támogatásának köszönhetően a férfi Magyar Kupa magasabb szintre lép! Ahogy az olajipari társaság jelen van Magyarország teljes területén, úgy a kupa az a versenysorozat, amelyben országunk minden régiója képviselteti magát. A legjobb amatőrcsapatok évről évre bizonyítják, hogy a kupában egy-egy mérkőzésen akár az élvonalbeli klubokkal szemben is fel lehet venni a versenyt. A kisebb településeken minden kupaforduló különleges alkalom, miként a döntő a magyar labdarúgás igazi ünnepe, különösen a Puskás Aréna gyepén” – mondta el dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki legutóbb június 3-án adta át a serleget a 2020-as kupagyőztes Budapest Honvéd együttesének.
A MOL Magyar Kupa - A foci ünnepe minden magyar településen
A Magyar Kupa történelme
A 111 éve alapított Magyar Kupa az egyik legnagyobb múltra visszatekintő európai nemzeti kupasorozat. A legnagyobb futballnemzetek közül is csak Nagy-Britannia (1871) és Spanyolország (1902) előzi meg. A Magyar Kupa már az indulása évében is népszerű versenysorozat volt, a kiírásra 28 csapat jelentkezett, korábban soha egyetlen trófeáért sem indult ennyi gárda. A mind presztízsben, mind méretben folyamatosan növekvő sorozat 128-as főtáblájáról a döntőt megnyerő csapat lehetőséget kap arra, hogy képviselje Magyarországot az Európa-liga selejtezőiben, erre legtöbbször a trófeát 23-szor elhódító Ferencvárosnak volt módja. A 2019-2020-as évad címvédője a verseny története során nyolcadik alkalommal győztes Budapest Honvéd lett, amely elsőként emelhette magasba a trófeát az új Puskás Arénában.
A MOL a kupa névadó szponzoraként új lendületet ad a nagy múltú és népszerű kupasorozatnak, amely a presztízsét és alapértékeit még jobban kifejező megjelenést kap ősztől. A szurkolók az ország minden részén találkozni fognak az új arculat elemeivel, a mérkőzések előtt felcsendül az új Magyar Kupa-himnusz, az interneten pedig egy, csak a kupával foglalkozó honlapról értesülhetnek majd a legfrissebb hírekről, érdekességekről.
Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója a névadó szponzori együttműködést így kommentálta:
„A magyar sportélet mindig is kiemelt figyelmet élvezett a részünkről. Célunk, hogy közelebb vigyük az emberekhez a MOL-t, erre pedig a sporttámogatás az egyik leghatékonyabb eszköz, hiszen a sport iránti elkötelezettség tömegeket képes megmozgatni. A MOL a fiatal tehetségek felkarolásától kezdve a profi sportolók támogatásán át a helyi sportegyesületek és közösségek rendszeres segítéséig a magyar sportélet minden mozzanatában jelen van. Ezért is lépünk most újabb együttműködésre az MLSZ-szel, új lendületet adva a Magyar Kupának.”